Demolitons

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2010-12-22 19:49:27

Inasis

Administrator

Zarejestrowany: 2010-12-20
Posty: 28
Punktów :   

Mechanika v 1.0

Mechanika v1.0 by Inasis



1. Co to jest za gra?

Jest to gra pbf(czyt. play by forum) w której wcielamy się w władcę wymyślonego przez nas państwa. Rok w grze trwa 5 dni.

2.Jak mam zacząć?

Jeśli chcesz grać, a nie masz konta to najpierw rejestracja oczywiście. Kiedy masz już konto zakładasz wątek w rekrutacji i wypełniasz swoje podanie tak jak jest we wzorze. Kiedy zostanie zaakceptowane uzupełniasz forum swojego państwa/osady i gdy zostanie uzupełnione grasz.

3.Surowce
W grze występują następujące surowce:

złoto: za nie kupujemy wojsko i budynki
kamień: możemy nim budować 
drewno (od 3000 p.n.e.): służy do budowy
cegła (od 500 r p.n.e.): dzięki niej możemy wznosić solidniejsze budowle niż drewniane
żywność: dzięki niej możemy wykarmić ludność i wojsko.

Surowce zdobywamy poprzez wydobycie ich oraz dostajemy je co roku.  Zbieramy je poprzez specjalne działania. (więcej w punkcie państwa )


Złoto możemy wydobywać gdy wynajdziemy kilofy. Tak to zapłatą jest żywność. Złoto przywa nam co roku w następującej ilości:

Od 1 do 5: 1 złoto
Od 5 do 10: 2 złota
Od 10 do 15: 3 złota
Od 15 do 20: 4 złota
Od 20 do ???: 5 złota   

Żywność najłatwiejszy do zdobycia surowiec. Służy do wykarmiania ludzi. Kiedy mamy 10 żywności możemy przez rok wykarmić 100 ludzi bądź 50 żołnierzy. Gdy mamy żywność na danym poziomie co rok dostajemy ww surowiec w następujących ilościach:

Od 1 do 5: 1 żywność
Od 5 do 10: 2 pożywienia
Od 10 do 15: 3 pożywienia
Od 15 do 20: 4 pożywienia
Od 20 do ???: 5 pożywienia   

Surowce budowlane są bardzo ważne gdy chcemy coś zbudować. Aby budować kamieniem potrzebujemy kilofu i dłuta, aby budować drewnem potrzebujemy siekiery aby budować cegłą musimy zbadać cegłę. Co rok dostajemy następująca ilość surowca budowlanego:

Od 1 do 5: 1 kamień/drewno/cegła
Od 5 do 10: 2 kamienie/drewna/cegły
Od 10 do 15: 3 kamienie/drewna/cegły
Od 15 do 20: 4 kamienie/drewna/cegły
Od 20 do ???: 5 kamieni/drewna/cegieł


4.Ekonomia

Ważną częścią gry jest ekonomia. Poprzez handel i rozbudowę odpowiednich budynków zyskujemy surowce i inne bonusy takie jak: przyrost ludności, poparcie, możliwość rekrutacji wojska. Ekonomia pozwala nam zwiększyć dochody.
Ekonomia to także podatki. Są 3 rodzaje podatków:
wysokie
średnie
niskie
Kiedy ustalamy wysokie podatki to otrzymujemy 3000g co rok ale tracimy 5% poparcia. Kiedy ustalimy średnie podatki dostajemy 1500g co rok ale tracimy 1% poparcia. Kiedy ustawimy niskie podatki to zyskujemy 750g i dostajemy +2% poparcia

5.Dyplomacja

Dobry władca nie tylko wojuje ale także używa dyplomacji aby móc bez rozlewu krwi załatwić sprawy ważne dla osady/państwa. Aby móc prowadzić rozmowy dyplomatyczne potrzebny jest dyplomata którego można zwerbować w odpowiednim budynku.

6.Armia, jednostki specjalne (szpiedzy, dyplomaci, kapłani)

6.1 Jednostki wojskowe występujące w grze:

Liczebność 1 oddziału wojska: 40 ludzi

Oszczepnicy: uzbrojeni w chude drewniane tyczki, którymi mogą rzucać. Mają na sobie skórzane odzienie. Są bardzo groźni. Koszt: 1500g

Łucznicy: Uzbrojeni w małe drewniane łuki i zaostrzone drewniane strzały. Noszą na sobie coś na rodzaj skórzanych spodni. Odpowiedni użyci zadają wielkie straty. Koszt: 1300g

Milicja: Uzbrojona w słabe drewniane włócznie i pałki. Są ubrani jak zwykli ludzie w skórzane "tuniki". Nie są najsilniejsi ale bardzo przydatni. Koszt: 1000g

Pałkarze: Uzbrojeni w kamienne pałki. Są to silni i wysocy mężczyźni noszący skórzane spodnie. Koszt: 1500g

Wojownicy: Uzbrojeni w drewniane włócznie i skórzane tarcze. Są zdolni do wytrzymania ostrzału wrogich łuczników czy oszczepników. Koszt: 2100g

Włócznicy: Uzbrojeni w długie drewniane włócznie. Kiedy ustawią się w mur żadna szarża wroga nie jest im straszna. Słabi na ostrzał. Koszt: 1300g

6.2 Specjalne "jednostki"

Szpieg: może zostać wysłany na przeszpiegi do innych wiosek. Jest bardzo przydatny. Mamy 20% szans na niewykrycie szpiega przez wroga. Koszt: 2000g

Dyplomata:dzięki niemu możemy nawiązać kontakty z innym państwem jednak ona także musi posiadać dyplomatę. Koszt: 1000g

Kapłan: nawraca niewiernych na jedyną słuszną wiarę jaką jest nasza wiara. Koszt: 1000g

7.Budynki

Możemy budować 1 budynek na dzień (normalny dzień)

7.1Żywność:

Plantacja: teren oddzielony od innych, są na nim sadzone warzywa i owoce. Koszt: 500g. Długość budowania miesiąc (pół normalnego dnia). Zyski: 2 żywności co rok

Farma: jest to wykarczowany obszar na którym hodujemy zboże. Koszty: 750g. Długość budowania 2 miesiące (1 dzień). Zyski: 3 żywności co rok

Miejsce czci: na środku miejsca czci znajduje się posąg przedstawiający bogów, a wokół posągu są ławeczki. Koszt: 500g, 1 kamień. Długość budowy tydzień (2 normalne godziny). Zyski: można rekrutować 1 kapłana oraz +1% poparcia przez  rok

Kościółek: rozwinięcie miejsca czci. Jest to drewniana budowla gdzie czcimy bogów. Koszt: 1200g, 3 kamienie (bądź 3 drewna). Długość budowy 3 tygodnie (8 normalnych godzin). Zyski: +2% poparcia co rok, możliwość rekrutacji 2 kapłanów 

Domek wodza (ew jaskinia): domek/ jaskinia wodza to miejsce gdzie wódz  podejmuje decyzje. [mamy to na początku, bez tego budynku nie zbudujemy innych). Zyski: +1 jednostka wojskowa do rekrutacji

Domek wojowników: w doku wojownicy uczą się sztuki wojennej oraz podstawowych pchnięć. Koszty 2 kamienie, 1000g. Długość budowy: 4 tygodnie (11 normalnych godzin). Zyski: +3 jednostki do rekrutacji, +1 szpieg

Koszary: koszary to większa wersja domku wojowników. Koszty: 5 kamieni (bądź 5 innych surowców budowlanych)2000g. Zyski: +6 jednostek do rekrutacji, +2 szpiegów. Długość budowy 1 miesiąc (12 normalnych godzin) 

Dom obrad: w tym domu dyplomaci rozmawiają miedzy sobą i podejmują ważne dla państwa decyzje. Koszty: 1200g, 3 kamienie. Długość budowy 2 miesiące (1 normalny dzień). Zyski: +2 dyplomatów do rekrutacji.

Palisada: Palisada to prosty mur który nie jest w stanie wytrzymać silniejszego uderzenia. Koszty: 750g, 2 kamienie. Zyski: większa możliwość obrony

Mur: Kiedy zbudujemy mur nasi obywatele mogą czuć się bezpieczni. Budowla ta jest solida i na niej możemy opierać naszą obronę. Koszty: 2000g, 5 drewna, 2 kamienie. Długość budowy 3 lata (15 normalnych dni). Zysk: +1% morale co rok, zwiększona obronność osady

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kajaktrzcianka.pun.pl www.clanupk.pun.pl www.t1234c.pun.pl www.vogelsang.pun.pl www.narutototalgame.pun.pl